12/8/20

PERE CASALDÀLIGA, DEP.

Lamentem la mort, el passat 8 d'agost , de Pere Casaldàliga que admirem per la seva acció compromesa i solidària, denunciant injustícies i fent costat als pobles oprimits. 

L'any 2018, quan va complir 90 anys vam llegir un escrit sobre ell a la concentració del dimarts a la Plaça de la Vila. El podem tornar a llegir clicant AQUÍ. L'autor és l'exdiputat David Fernández

Són moltes les reflexions de Casaldàliga sobre les causes per un món més just i en pau, però aquí en volem destacar tres: 

"La causa indígena m'ha fet més català. Les tribus prohibides m'han ajudat a retrobar la meva sempre maltractada tribu.”
“ El fet de ser català m'ha tornat més sensible al problema de la llengua i la identitat dels indis i m'ha ajudat a no caure en l'imperialisme cultural". 
"Un poble només és lliure quan és independent, autònom i sobirà".


Pere Casaldàliga, dep.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada